Mesaj
de mituc » Vin Mai 21, 2010 3:27 pm
Un motor de 2 litri e o afacere foarte proasta, intr-adevar, dar daca ce-ti doresti de la el e sa te duca de la A la B. Insa o masina pe care pui sigle de genul R, GT, GTI, GTX, RS, Rceva, cevaR, etc e despre altceva.
Curcanii beti de la PSA cind fac masini sport au in cap confortul lui peugeot 607/citroen C5/C6. Daca vrei sportivitate si confort in acelasi timp atunci raspunsul este, de exemplu, BMW seria 5 cu motoare de la 305CP in sus sau seria7 cu motoare de la 400CP in sus, audi RS6/S8, samd. Insa tu cind pui motor de 1.6l pe care il storci de-i sar pistoanele din bloc sa faca 275Nm si pe aia ii pui sa care o sufragerie de o tona jumate s-a terminat totul. La 1.4 tone fara macar 300Nm intinsi bine pe plaja de turatie n-ai facut nimic (veti spune ca 25Nm is putini, ei, acei 10% sint foarte mult cind e vorba de cuplu).
Si francezii stiu sa faca masini sport sau au knowhow despre cum trebuie sa arate. Vezi renault (megane RS, twingo RS, Clio RS), vezi istoria in WRC a grupului PSA, vezi C4 VTS (care e un typeR o idee mai impotent dar o idee mai practic), 206RC si chiar 207RC, DS3R, si chiar caricatura aia de C2 VTS cu doar 122 sau 125CP care-ti intorcea fata pe ceafa in viraje!
Probabil motorul asta de 275Nm ar fi perfect pe vechiul VTS daca i s-ar pastra greutatea, ala deja scotea sub 8 secunde 0-100 cu cei 3Nm pe care-i avea din aspiratul ala castrat din toate directiile si cu o droaie de pierderi in transmisie. Pentru ca, da, C4 VTS din punctul meu de vedere ramine o masina de referinta pentru PSA si este printre putinile masini sport scoase de ei in ultimii 10 ani (cred ca au scos vreo 3 sau 4).
Rablamentul atomic C4 1.6i 110CP 5p (ex)
Visul meu cel mai umed sa e merg cu un kaiac cu visle de titan pe o mare de capete de prosti.
All I wanna do... is have some fucked! And I've got a feeling... that I'm not the only one!