2010: Intrebari si raspunsuri cu Sebastien Loeb

Totul despre divizia sport a Citroen
Scrie răspuns
Avatar utilizator
florinc4
Operat ESTetic
Mesaje:3251
Membru din:Dum Sep 28, 2008 4:55 pm
Numar Inmatriculare:B 94 URH
Localitate:Bucuresti
Contact:
2010: Intrebari si raspunsuri cu Sebastien Loeb

Mesaj de florinc4 » Sâm Ian 16, 2010 6:03 pm

Acum 12 saptamani S. Loeb isi celebra al saselea titlu consecutiv de campion mondial in WRC. Peste 4 saptamani campionul va incepe lupta pentru al 7-lea titlu mondial.

Inainte de a se urca din nou la volanul masinii sale de comeptitie, dupa o pauza bine meritata, Loeb a discutat in exclusivitate cu cei de la wrc.com, despre provocarile noului sezon, despre dorinta campionului de a castiga un nou titlu mondial si pregatirile pentru marea schimbare cu Citroen DS3 S2000 din 2011.

Au trecut 3 luni de la sfarsitul sezonului 2009, ce-ai mai facut?

“Am facut o groaza de lucruri; cateva teste, cateva evenimente media, iar de pe 19 Decembrie sunt in vacanta. Nu am plecat, am stat acasa si am petrecut timpul cu familia si prietenii. Mi-a placut sa petrec ceva vreme acasa”

Sezonul trecut competitia dintre tine si Mikko a fost mai aproape ca niciodata. Crezi ca 2010 va fi anul cu cea mai disputata lupta la titlu?

“Nu stiu cum se va compara, dar cu siguranta anul 2009 a fost anul in care am dus cea mai mare batalie pentru titlu. Ca sa termini la o diferenta de un punct avans, dupa o lupta care s-a dus pana la ultima cursa, a fost pentru prima data pentru mine. De asemenea Mikko si-a imbunatatit rezultatele in fiecare an, asa ca sunt sigur ca va fi foarte puternic in 2010”

Crezi ca Mikko va ramane rivalul cel mai puternic anul acesta?

“Da, cred ca da. Dani Sordo si-a imbunatatit si el performantele anul trecut, aproape pe orice traseu, dar cred la momentul actual cel mai mare rival va ramane Mikko.”

Comparand cu anii precedenti, cat de mare este “pofta” ta pentru al saptelea titlul?

“Imi este pofta. Si ziua in care nu voi mai fi motivat, va trebui sa ma opresc. In acest moment motivatia a ramas aceiasi si voi face totul pentru a castiga un nou titlu. Voi aborda lucrurile ca pana acuma: raliu dupa raliu. Mai intai trebuie sa ma concentrez in Suedia, apoi vom vedea cum decurg lucrurile.”

La ce capitol s-a imbunatatit masina ta, Citroen C4 WRC, fata de anul trecut?

“Nu avem imbunatatiri atat de mari la acest moment. Dar mereu suntem atenti la lucruri precum suspensia samd. Procesul acesta nu incepe decat in Ianuarie, deci inca nu am facut multe teste.

Petter Solberg are acuma o masina 2009 C4 WRC, similara cu cea avuta de tine anul trecut. Crezi ca se va bate cu tine in sezonul acesta?

“Se poate, mai ales ca va avea aceiasi masina ca si mine. Sunt sigur ca are mult talent si este motivat tot timpul, deci da, trebuie sa-l luam si pe el la socoteala in lupta pentru victorii”

Ce teste faceti inainte de raliul Suediei?

“In aceasta saptamana (Joi si Vineri) voi testa (S2000) DS3. Apoi vom testa C4 cu o saptamana inainte de raliul Suediei. Cam in mare astea sunt testele”

Este prima oara cand conduci noul DS3?

“Nu chiar. L-am condus o data anul trecut, dar a fost numai un drum scurt. In aceasta saptamana in Franta voi avea sansa la un test drive adevarat pe drumurile de macadam.”

Mikko “ataca” in acest an etapa in afara campionatului, cea de la Monte Carlo. Faptul ca el deja concureaza cu o masina Super 2000, iti da vreun motiv de ingrijorare, privind inainte spre 2011?

“Da, desigur, dar si noi vom avea destul timp anul acesta pentru a testa si imbunatatii masina noastra. Ok, noi nu facem testele ca cei de la Ford, dar asta nu este un motiv sa crezi ca nu putem obtine acelasi rezultat doar prin teste. Sunt sigur ca vom fi fi bine pregatiti pentru sezonul urmator.”

Un alt motiv pentru care Mikko conduce la Monte Carlo este pentru a-si imbunatati performantele pe asfalt. Sunt zone unde ai vrea sa-ti imbunatatesti si tu aptitudinile?

“Nu, in mod special. Desigur va trebui sa facem imbunatatiri peste tot, dar nu am o suprafata sau o zona, unde mai trebuie sa lucrez la condus. Voi incerca sa dau totul in fiecare etapa, ca intotdeauna.”

A fost mult entuziam cu privire la venirea lui Kimi Raikkonen in WRC la Citroen. Cum crezi ca se va descurca anul acesta?

“Este greu de spus. Sunt sigur ca acesta este un sofer bun. El a aratat ce poate face in Formula 1 si sunt sigur ca va fi in stare sa mearga foarte repede cu o masina de raliu, dar probabil ca cel mai greu lucru va fi sa-si ia notitele despre traseu, dupa care sa aibe incredere in ele. De obicei acesta este cel mai greu lucru. Dar am vazut in Finlanda, ca acesta era in stare sa faca lucruri impresionante sisa mearga repede, deci cu putina experienta sunt sigur ca va face niste raliuri frumoase.”

I-ai oferit vreun sfat?

“Nu. Nu l-am vazut recent, dar daca are nevoie de sfaturi si daca intreaba, atunci desigur- cat timp nu ma bate…”

Avem inca un pilot nou in WRC: Ken Block. Cat de multe stii despre el?

“I-am vazut filmuletele. Si wow, sunt frumoase. A avut mult success cu filmuletele sale, dar cum se va descurca in WRC, chiar nu pot sa zic. Va trebui sa vedem.”

La ce raliu vrei sa ajungi cat mai repede si sa concurezi anul acesta?


“As spune noua runda din Franta, Alsace, deoarce se afla in zona unde eu m-am nascut si am locuit timp de 30 de ani. Pentru mine va fi un raliu chiar la mine acasa si asta dupa multi ani. Nu pot spune ca stiu etapele- ultima data cand am facut un raliu acolo, a fost acum ceva vreme, in 2001- numai ca este foarte emotionant sa ajung in locul meu natal si sa aibe loc un raliu in fata fanilor si suporterilor mei.”

Tu si Dani ati avut niste batalii frumoase anul trecut, se va da acordul pentru ca acesta sa te provoace la duel anul acesta?

“Cred ca totul este deschis. Cu siguranta nu vor fi ordine de echipa la inceputul campionatului, intotdeauna a fost asa. Pana acum, eu am fost cel mai rapid pilot al echipei, inca de la inceputul anului. Mai tarziu, pe parcursul sezonului, poate fi important pentru mine sa castig, dar in general- cam in toate raliurile cu exceptia Spaniei, anul trecut- nu a fost nici un ordin al echipei. Chiar si la sfarsit, in Spania cred ca Dani a acceptat; stia ca este foarte important pentru mine campionatul pe care l-am castigat, deci nimeni nu a trebuit sa-i spuna nimic- el a decis sa opreasca batalia la sfarsit. Acuma suntem la inceputul unui sezon nou, nu va fi nici un ordin de echipa. Daca poate sa castige, atunci sa castige. Nici o problema.”

Ai vreun plan sa concurezi pe un circuit anul acesta?

“Nici o cursa confirmata inca, dar am sa fac niste teste. Am facut cateva anul trecut si planuiesc sa continui si anul asta si sa vedem cum merge. Acest an poate fi o oportunitate foarte buna pentru a participa la Le Mans deoarece nu se intercaleaza cu nici un raliu. Poate se va intampla, dar inca nu este nimic hotarat, cel putin deocamdata”

Cat de nerabdator esti sa ajungi in Suedia si sa incepi din nou competitia?

“Categoric sunt nerabdator. Suedia poate fi un raliu foarte frumos si sper sa avem zapada destula precum si conditii de iarna bune. Vom testa in saptamana precedenta raliului, aproximativ 2 zile, care vor fi suficiente pentru a ne intra in ritm. Au fost cateva luni de la ultimul raliu, dar sunt si cativa ani de cand conduc aceasta masina. Doua zile trebuie sa fie suficiente pentru a ne obisnui cu viteza si sa fim pregatiti la maxim.”

sursa: http://www.wrc.com" onclick="window.open(this.href);return false;
C4 coupe facelift: 1.6l cu 122 de ponei

Avatar utilizator
Mihay
Supermoderator
Mesaje:11065
Membru din:Lun Noi 19, 2007 10:45 pm
Localitate:Bucuresti

Re: 2010: Intrebari si raspunsuri cu Sebastien Loeb

Mesaj de Mihay » Sâm Ian 16, 2010 6:09 pm

buna treaba florine. ai scris sursa fara sa te bazai la cap...iti intrii in mana :hi

Scrie răspuns

Înapoi la “Citroen Racing”